Eu spun una tu spui multe

Jocul „Eu spun una tu spui multe”

Scopul: însusirea corectă de către copii a formelor de singular si plural a substantivelor, precum
si a deprinderii de a le include corect în propozitii; dezvoltarea atentiei si a memoriei
vizuale.
Obiective operationale: să aleagă corect jetonul cu una sau mai multe imagini si să exprime
corect singularul si pluralul.
Resurse didactice: cartonase cu diferite desene reprezentând un singur lucru sau fiintă si altele
reprezentând mai multe obiecte sau fiinte de acelasi fel.
Desfăsurarea jocului
Pentru fiecare substantiv propus în joc vor exista două cartonase, unul cu un singur element
iar altul cu două sau mai multe elemente de acelasi fel. Unul din cartonase va fi pe catedră iar
celălalt repartizat elevilor în asa fel încât să existe atât pe catedră cât si la copii cartonase care
contin un singur element si care redau mai multe elemente.
Pe rând câte un copil vine la catedră si alege un cartonas. De exemplu, ridicând un cartonas
cu mai multe elemente copilul spune: „Eu am pe cartonas mai multe flori”. Copilul la care se
află cartonasul cu o singură floare se ridică si spune: „Eu am cartonasul cu o floare”. Apoi copilul
formulează propozitia despre floare. Elevul care se află la catedră trece la plural propozitia
respectivă.
În partea a doua a jocului propunătorul (sau un elev) spune un cuvânt la singular (sau plural),
iar elevii trebuie să spună acelasi cuvânt la plural – respectiv la singular. În continuarea
jocului se vor alcătui propozitii în legătură cu cuvintele folosite în joc. De exemplu: „În grădină

sunt flori multe” sau „Ionel a văzut o pisică”.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu