U...

Gâlgăuţ-gâlgăuţ,
Ţuşti cu tine-n pârăuţ !
(ulciorul)
 
Ce stă în umezeală
Şi nu se udă ?
(uleiul)

Gheară-n cioc, gheară-n picioare
Dă prăpăd prin zburătoare !
(uliul)

Ce merge pe apă şi nu se udă ?
(umbra)

Cin’ se ţine de oricine
Numa-n zilele senine ?
(umbra)

Fug de tine
Şi tu musai după mine.
(umbra)

Formă de ciupercă are
Şi de ploaie ne apără.
(umbrela)

Roaba care-o împingi întruna
Câte roţi ea are ?
(una)

Cârligel legat cu sfoară
Prinde peşti şi-i scoate-afară !
(undiţa)

Ineluş rupt
Scoate peştii de pe fund.
(undiţa)

În cojoc întors pe dos
Mormăind morocănos,
Umblă pustnic prin pădure
După miere, după mure.
(ursul)

Umblă moşul prin pădure
După zmeură şi mure !
(ursul)


Vara umblu după miere,
Iarna dorm să prind putere.
(ursul)

Vine moşul pe cărare,
Cu cojocul în spinare.
(ursul)

Alb, greoi, cu părul fin,
Seamănă cu Moş Martin !
(ursul polar)

Iarna-şi vâră nasu-n blană
Şi din unghii îşi sug hrană
Iar vara, sus pe munţi,
Zmeură culeg desculţi.
(urşii)

Ce buruiană când o atingi
Îţi face numai băşici ?
(urzica)

Ce bur uiană
O poate cunoaşte şi orbul ?
(urzica)

Eu la orice casă
Sunt slugă aleasă.
Eu pe orişicine
Întâmpin când vine;
Când pleacă afară,
Eu îl petrec iară.
(uşa)

Gazdă bună şi aleasă
E la orişicine-n casă;
Ea primeşte pe oricine
Şi când pleacă şi când vine !
(uşa)

Şi afară şi în casă,
Ghici ce e ?
(uşa)
 
La margine de oraş
Am un stup care-i fruntaş,
Iar albinele din el
Fac miere din oţel.
(uzina)

Am aici, sub deal, un zmeu,
Care fumegă mereu.
Şi cu limba opărită
Mestecă fontă topită.

(uzina siderurgică)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu